نحوه کار با Track Delivery در سی پنل

نحوه کار با Track Delivery در سی پنل

محیط سی پنل به کاربران امکان می‌دهد تا گزارش‌های تمامی ایمیل‌های ارسالی و دریافتی در سی روز گذشته، ازجمله گزارش وضعیت ایمیل در سی پنل و خطاهای احتمالی در هنگام ارسال ایمیل‌ها و ایمیل‌های اسپم‌شده را مشاهده کنند. همچنین، این قابلیت کمک می‌کند تا آنان بتوانند مسیر تحویل ایمیل‌ها را ردیابی کنند که این موضوع در برطرف‌کردن مشکلات به‌وجودآمده در تحویل ایمیل‌ها مفید خواهد بود.

وقتی روی گزینه Run Report در بخش Track Delivery کلیک کنید، آخرین گزارش‌های تحویل ایمیل‌ها به شما نشان داده می‌شود. در این گزارش‌ها، می‌توانید جزئیات اطلاعات مربوط به هر ایمیل شامل زمان، فرستنده، گیرنده، Spam Score و تحویل داده شدن یا نشدن آن را مشاهده کنید. اگر به‌دنبال گزارش خاصی هستید، می‌توانید آدرس‌ ایمیل‌ها را از دامنه‌ای خاص جست‌وجو کنید. در این مقاله از سایت وب سی پنل، مراحل کار با Track Delivery را به‌طورکامل توضیح خواهیم داد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

مراحل کار با Track Delivery در سی پنل

برای پیگیری ارسال ایمیل‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سی پنل خودتان شوید.
  2. در قسمت ایمیل، گزینه Track Delivery را انتخاب کنید.
مراحل کار با Track Delivery در سی پنل

3.  اگر می‌خواهید گزارش تحویل ایمیلی خاص در سی روز گذشته را مشاهده کنید، آدرس ایمیل را وارد و روی گزینه Run Report کلیک کنید.

گزارش تحویل ایمیل در سی پنل

شما می‌توانید با حذف‌کردن ایمیل گیرنده در کادر متن و با کلیک روی گزینه Show All، همه ایمیل‌ها را مجدداً مشاهده کنید. فراموش نکنید که اگر روی گزینه Show Blocked & Failed کلیک کنید، فقط ایمیل‌هایی به شما نشان داده می‌شود که خطای تحویل داشته باشند.

به این نکته توجه کنید که اگر سرور از سرویس پست الکترونیکی شخص ثالثی مانند MailScanner استفاده کند، نتایج نشان‌داده‌شده در این قسمت نامعتبر خواهند بود. همچنین، اگر ارائه‌دهنده هاست این ویژگی را فعال نکرده باشد، جدول در این بخش خالی نشان داده می‌شود. شما باید برای فعال‌کردن این قسمت به شرکت ارائه‌دهنده هاستتان تیکت بزنید.

انواع فیلترها در Track Delivery در سی پنل

  1. Show Success: این گزینه همه ایمیل‌هایی که با موفقیت به مقصد تحویل داده شده‌اند، نشان می‌دهد.
انواع فیلتر در سی پنل

 Show Deferred .2 : این فیلتر همه ایمیل‌های دارای خطا را نشان می‌دهد که ایمیل‌های به‌تعویق‌افتاده سیستم هستند.

Show Failures: این فیلتر نیز ایمیل‌های به مقصد نرسیده و هرگونه خطای دیگر در حین ارسال ایمیل را نشان می‌دهد.

3. Show In-Progress: در این فیلتر، تمامی ایمیل‌های در حال انتقال به شما نشان داده می‌شوند.

نمایش ایمیل‌ در سی پنل

شما می‌توانید ازطریق منو Max Results/Type حداکثر تعداد نمایش نتایج در جدول را انتخاب کنید.

گزارش‌های تحویل پیام در سی پنل

به‌طور پیش‌فرض، جدول ۲۵۰ پیام را به صندوق پستی حساب سی پنل شما ارسال می‌کند. درادامه، فیلدهای مربوط به گزارش‌های Track Delivery را توضیح می‌دهیم.

Event: این ستون نشان‌دهنده وضعیت تحویل پیام است که شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • Success: سیستم پیام را با موفقیت تحویل داده است.
  • Unknown: وضعیت پیام ناشناخته یا پیام در حال تحویل است.
  • Deferred: سیستم پیام را به تعویق انداخته است.
  • Error: پیام با خطای تحویل مواجه شده است.
  • Archived: سیستم پیام‌ها را بایگانی کرده است.
  • Rejected: سیستم پیام را در زمان Simple Mail Transfer Protocol (SMTP در سی پنل) رد کرده و دور انداخته است. این اتفاق ممکن است زمانی رخ دهد که سرور فرستنده از پیکربندی ایمنی استفاده نکرده یا سرور در فهرست Real-time Blackhole قرار داشته باشد.
  • Filtered: سرور ایمیل را پذیرفته، اما پیام را به صندوق ورودی گیرنده تحویل نداده است. این اتفاق ممکن است زمانی رخ دهد که نرم‌افزار هرزنامه پیام یا گیرنده ایمیل‌های سفارشی را فیلتر کرده باشد.

Sender (فرستنده): آدرس ایمیل فرستنده را نشان می‌دهد.

From Address: آدرس ایمیل سیستم شما که پیام را ارسال کرده است.

Sent Time (زمان ارسال): تاریخ و ساعت ارسال ایمیل را نشان می‌دهد.

Spam Score: امتیاز اسپم SpamAssassin را نشان می‌دهد.

Recipient: آدرس ایمیل گیرنده را نشان می‌دهد.

Result: خطای سیستم را در هنگام ارسال ایمیل نشان و نتایج تحویل را نیز شرح می‌دهد.

Action: این آیکون نیز جزئیات گزارش را نشان می‌دهد.

جزئیات گزارش ایمیل در سی پنل

انتخاب‌کردن ستون‌ها

برای انتخاب ستون‌هایی که می‌خواهید در جدول گزارش تحویل نمایش‌ داده یا پنهان شوند، روی آیکون Options کلیک کنید. درادامه، پنجره جدیدی ظاهر خواهد شد. در این پنجره، چک‌باکس‌های ستون‌ها را انتخاب یا از حالت انتخاب خارج کنید. این ستون‌ها بدین‌ شرحند:

Select All: همه گزینه‌ها را انتخاب کنید.

Event: این ستون نشان‌دهنده وضعیت تحویل پیام است.

User: نام کاربری فرستنده در cPanel را نشان می‌دهد.

Domain: نام دامنه فرستنده را نشان می‌دهد.

Sender Host: آدرس IP هاست فرستنده را نشان می‌دهد.

From Address: آدرس ایمیل سیستم شما که پیام را ارسال کرده است، نشان می‌دهد.

Sender: آدرس ایمیل cPanel فرستنده را نشان می‌دهد.

Sent Time: تاریخ و ساعت ارسال ایمیل را نشان می‌دهد.

Sender IP Address: آدرس IP فرستنده را نشان می‌دهد.

Authentication: نوعی از احراز هویت SMTP را نشان می‌دهد.

Spam Score: امتیاز اسپم SpamAssassin را نشان می‌دهد.

Recipient: آدرس ایمیل گیرنده را نشان می‌دهد.

Delivery User: نام کاربری cPanel که آدرس ایمیل گیرنده را دارد.

Delivery Domain: دامنه گیرنده را نشان می‌دهد.

Delivered To: آدرس ایمیل گیرنده را نشان می‌دهد.

Router: روتر داخلی که تحویل پیام را مدیریت می‌کند.

Transport: یکی از انواع متدهای SMTP گیرنده را نشان می‌دهد.

Out Time: تاریخ و ساعت دریافت پیام به‌وسیله گیرنده مدنظر را نشان می‌دهد.

ID: آی‌دی پیام خروجی را نشان می‌دهد.

Delivery Host: نام هاستی که تبدیل‌کننده ایمیل گیرنده است.

Size: اندازه پیام خروجی را بر‌حسب بایت نشان می‌دهد.

Result: خطای سیستم را در هنگام ارسال ایمیل نشان و نتایج تحویل را نیز شرح می‌دهد.

Action: جزئیات گزارش را نشان می‌دهد.

ردیابی آدرس ایمیل در سی پنل

ردیابی‌کردن آدرس ایمیل

در این قسمت، درباره این موضوع صحبت می‌کنیم که چگونه سیستم پیام ایمیل را به آدرس ایمیل داده‌شده ارسال می‌کند. همچنین، نحوه مسیریابی پیام به‌کمک سیستم محلی را توضیح می‌دهیم. از این ویژگی برای یافتن مشکلات احتمالی در تحویل پیام می‌توانید استفاده کنید. هرکدام از آیکون‌های زیر اطلاعاتی درباره مسیر تحویل پیام را نمایش می‌دهند. به این نکته توجه کنید که نمادهای زیر ممکن است با نمادهایی که سیستم شما استفاده می‌کند، متفاوت باشند:

Local: سیستم پیام را به صندوق ورودی محلی تحویل داده است.

Remote: سیستم پیام را به صندوق پستی راه دور تحویل داده است.

Defer: سیستم پیام را به تعویق انداخته است.

Reject: سیستم پیام را نپذیرفته است.

Error: سیستم با خطای تحویل مواجه شده است.

Command: سیستم پیام را دریافت خواهد کرد.

Discard: سیستم پیام را رد کرده است.

جمع‌ بندی

قطعاً شما به‌عنوان صاحب وب‌سایت که روزانه مطالب مختلفی را روی آن آپلود می‌کنید یا کسی که قصد دارد به‌زودی وب‌سایتی را راه‌اندازی کند، نیاز است با زیروبم کار با سی پنل آشنا شوید. در این مقاله، درباره نحوه کار با Track Delivery در سی پنل صحبت و به نکات مهمی اشاره کردیم که حین استفاده از آن باید مدنظر قرار دهید. درصورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهامی، آن را ازطریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

۱. چگونه می‌توانم تحویل ایمیل را در سی پنل بررسی کنم؟

برای اینکه گزینه تحویل ایمیل ظاهر شود، ارائه‌دهنده هاست شما باید قابلیت تحویل ایمیل را در قسمت مدیریت ویژگی‌های WHM فعال کند. (WHM >> Home >> Packages >> Feature Manager >> Feature Lists)

۲. چگونه بفهمم ایمیل من ارسال شده است؟

مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که ایمیلتان تحویل داده شده است یا خیر:
صندوق ورودی جیمیل خود را باز کنید.
روی نماد چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالای صندوق ورودی جیمیل خود کلیک کنید.
روی Settings کلیک کنید.
روی Labs کلیک کنید.
به گزینه Open Delivery Receipt اسکرول کنید.

۳. چگونه می‌توانم یک بسته را بدون شماره رهگیری پیگیری کنم؟

بهترین راه برای ردیابی بسته بدون شماره رهگیری، راه‌اندازی حساب تحویل USPS است که به شما امکان می‌دهد تا پیش‌نمایش ایمیل خود را به‌صورت دیجیتالی مشاهده و تحویل بسته‌ها را مدیریت و بسته‌های خود را ردیابی کنید.

۴. چگونه گزارش‌های سی پنل را مشاهده کنم؟

با دنبال‌کردن مراحل زیر، می‌توانید گزارش خطای cPanel خود را پیدا کنید:
وارد سی پنل خود شوید
به Metrics > Errors بروید.
گزارش خطای شما در کادر نمایش داده می‌شود. سی پنل ۳۰۰ خطای آخر را ازطریق گزینه Error Log نمایش می‌دهد.

۵. چگونه می‌توانم ایمیل تحویل‌داده‌شده را پیگیری کنم؟

برای ردیابی پیام ایمیل، رسید تحویل را اضافه کنید.
در پیام باز‌ شده، روی گزینه Options کلیک کنید.
در گروه Tracking، از چک‌باکس مرتبط گزینه Request a Delivery Receipt یا Request a Read Receipt را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید